2017. június 28. Névnap: Levente
A szigetország legnagyobb járműiparral foglalkozó szakmai szervezete aggodalmát fejezte ki a Brexit hatásai miatt, egyúttal felhívták a figyelmet arra is, hogy a kilépést követően is mindenképpen az EU belső piacán kell maradniuk.

 

Fontos megemlíteni mindenekelőtt, hogy a meghatározó brit autógyártók már jóval a referendum előtt kétségeiknek adtak hangot. Többek között a Jaguar-Land Rover, a Toyota, a BMW, illetve a Vauxhall közösen írt nyílt levelükben még június végén azt írták, a szigetországi járműipar összesen mintegy 800 ezer alkalmazottnak biztosít megélhetést, mellyel évente 15,1 milliárd fontnyi (átszámítva több mint 5500 milliárd forintról beszélünk) termelési értéket ad hozzá a brit GDP-hez. Ami pedig talán még fontosabb az ő szempontjukból, hogy a Nagy-Britanniában gyártott autók majdnem 80 százalékát külföldön értékesítik, melyből a legtöbb, 57,7 százalék az EU-s piacra kerül.

 

Nos, most ismét megszólalt a szakma.

 

A részletekről Mike Hawes, a Brit Járműgyártók és -kereskedők Szövetségének (SMMT) vezérigazgatója beszélt a Párizsi Autószalon hétvégi nyitánya előtt, ahol a BBC riportere kapta mikrofonvégre. Hawes elmondta, újabban jó híreket lehetett hallani a brit autóipar, valamint a brit üzleti szektor felől, ám, mint hogyan fogalmazott, ez nem szabad, hogy „bárkit is elvakítson”.

 

Az SMMT továbbá aggodalmát fejezte ki a járműipar jövőjét illetően, ugyanis szerintük rendkívül veszélyes lehet, hogyha a kilépés után Nagy-Britannia nem fér majd hozzá az EU egységes piacához. A szervezet vezérigazgatója hangsúlyozta, az Európai Unió legnagyobb járműipara az övéjük, a különféle európai beszállítóktól érkező részegységek folyamatosan vándorolnak a piacon. Éppen ezért úgy vélik, hogy a jövőben is feltétlenül szükséges lenne, hogy ez az áramlás folytatódni tudjon.

 

Mint ahogyan egy másik ügy kapcsán cikkünkben megírtuk, az Európai Bizottság jelenleg azon az állásponton van, hogy ha Nagy-Britannia a kilépés után is hozzá szeretne férni az EU belső piacához, akkor feltétlenül meg kell felelnie az unión belüli mozgásszabadság alapelvének.

 

A végén pedig érdemes még megemlíteni a Kereskedelmi Világszervezet vezérigazgatója által ismertetett véleményt is. A társaság véleménye szerint a Brexit miatt több mint egy évtized kell majd ahhoz, hogy Nagy-Britannia képes legyen teljesen újjáépíteni a külkereskedelmi kapcsolatait az EU-s gazdaságokkal.

 

Sőt, szerintük sokkal rosszabb feltételekkel sikerülne csak hozzáférniük majd az egységes belső piachoz, hiszen például már nem élne esetükben a vámmentesség. Számításaik szerint így nagyjából a külső gazdaságokba irányuló brit exportot 5,6 milliárd fontnyi (kétezer milliárd forintot meghaladó összeg) vám sújthatja majd.

 

Forrás: Kitekintő

 

 

Te követed már a Reflektort a Facebookon? Nem! Akkor ITT most megteheted! Köszönjük!

 

 

 

 

 

Címkék: brexit kitekintő

Hozzáfűzni való

Ez még érdekelhet

Pongrácz Gergely: Közpénzen élősködő kerékpárosok?

Egy legyintéssel is el lehetne intézni az ügyet, hiszen a statisztikák egyértelműen mutatják, hogy egyre többen és többen bicajoznak, ezzel kisebb zsúfoltságot, jobb levegőt és maguknak jobb egészséget teremtve. Azonban mivel manapság Tarlós Istvánnál és

Mi lett a Fidesszel?

De mi is lett a Fidesszel, hogy leginkább csak az mozgatja, hogy „migránskampánnyal” takarja be a csak nehezen elképzelhető mértékű korrupciót, a kormányzati cselekvés iránytalanságát, történetnélküliségét és közpolitikai pragmatizmusát?

0
komment